vrijdag 11 juni 2010

Kiekjes uit de tuin

Na een zeer drukke maar prettige werkweek ben ik nadat ik jullie blogberichten heb gelezen gelijk de tuin in gegaan om wat kiekjes te maken. De meeste planten staan nu in bloei. In tegenstelling tot andere blogsters ben ik niet goed in het onthouden van plantennamen dus deze moet ik jullie schuldig blijven. Wellicht kunnen jullie mij aanvullen?



3 jaar geleden hebben wij ons huis gebouwd en hebben we de tuin samen (mijn man en ik) ontworpen. De hovenier heeft deze ideeen in een ontwerp vertaald en uitgevoerd. Met behulp van de Home & Garden en andere tuinbladen zijn we een heel eind gekomen. Nu beginnen de planten allemaal goed aan te trekken en begint de tuin echt vorm te krijgen.



De ridderspoor is al zo groot dat we er gaas om heen hebben gezet.

De kleurstelling die ik in de tuin heb aangehouden loopt van wit naar roze. 1 plant is een uitzondering dat is namelijk de hortensia die we kortgeleden hebben gekocht, deze valt veel roder uit dan dat wij bij aanschaf verwachtten. Deze hortensia heb ik gefotografeerd en zie je terug onder het kopje "over mij". Onderstaande roze bloempjes zijn heel mooi, deze staan in de hoek van de tuin en lopen door de hoek heen en zijn zeer goede bodembedekkers. Het zijn wel tere bloempjes na een zware onweersbui laten ze hun kopjes allemaal hangen en duurt het weer even voordat ze fier overeind staan.



Bij het ontwerpen van onze tuin moest er ook een waterelement in voorkomen. De keuze is op dit "fonteintje" gevallen.



En dan mijn favoriete stekje in onze tuin. De lange houten tafel onder de dakplatanen.(De tafel is ondergedekt vanwege de vele regenbuien, sorry, een foto van een leuke gedecoreerde tafel houden jullie nog van mij tegoed.) Dit idee heb ik ook uit een Home & Garden gehaald. De takken worden door bamboestokken over de tafel heen geleid. Zo creeer je een natuurlijke zonnewering. Het is heerlijk toeven aan deze tafel met familie en vrienden onder het genot van een hapje en een drankje. Laat die zomer maar komen.



Hopelijk is het morgen mooi maar vooral droog weer. Wij (mijn man en ik) zijn mede organisatoren van het jaarlijkse buurtfeest. Ik zal een paar foto's maken en op mijn blog zetten.

Ik wens jullie allen een heel prettig weekend en tot blogs!!!

5 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Hoi Jeanette, ben ik bij je op bezoek geweest en heb ik niet eens je tuin gezien :-)
Mooi die platanen! De roze bloemetjes zijn geraniums, volgens mij is het de geranium endressi. Fraaie tuinplant, heb je elk jaar weer opnieuw plezier van.
Groetjes Hennie

queenieshome zei

Hai Jeanette

die eerste foto is toch de Annabel?
Ja ze zijn hier volop in knop ,straks wordt het een grote bloemexplosie
ziet er mooi uit je tuin ,nu komt alles in bloei he ?
Fijn Weekend hoor
Gr Amy

Petra zei

Hoi Jeanette,

Leuk dat je me volgt, vergeet niet bij m'n favoriete links te kijken want daar kan je leuke ideeën opdoen. Je tuin ziet er leuk uit en die gedekte tuintafel houden we tegoed.

Fijn weekend,
groetjes Petra

Loveforpiemonte zei

Hoi,
ik ontdek net je blog enne heb me aangemeld, ik wens je hier heel veel plezier maar dat gaat zeker lukken!
Fijn weekend,
Madelon

lia zei

Die platanen met de tafel eronder vind ik zo mooi, maar de volgende keer een foto zonder hoes hoor hihi.
Hoop dat je er veel kunt zitten van de zomer.

groet Lia