vrijdag 13 augustus 2010

Ook verzot op Brocante..

Volgende week maandag moet ik weer werken. Om nog even te genieten van mijn vrije tijd ben ik gisterochtend naar een brocante adresje geweest. Een boerderij met een schat aan brocante artikelen. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het daar vinden.




Allereerst liep ik tegen een stapel mooie koffers aan. Ook nog een van mijn wensen als ik een nieuwe witte kast heb. (volgt in een van mijn volgende items).



Zo ziet het er van buiten uit, het is een oude boerderij die in eerste instantie was verhuurd, maar de eigenaren hebben er nu een winkel voor brocante van gemaakt.


Bij een landelijk interieur hoort vaak wit of grijs. Hier kwam ik ook allerlei andere kleuren tegen. Dit was een tafeltje met allerlei groene accessoires.


Door de gehele boerderij staan in de diverse ruimtes tafels met allerlei (onderdelen van) serviezen.


Had ik het zo even over groen, dit was een tafel met vele blauwe accessoires.


 Een hele nette paspop, leek mij geen brocant exemplaar. Echte brocante exemplaren zijn hier ook te koop.


In een van de aangrenzende schuren stond een hele grote voorraad emaille. Geweldig!!! In diverse kleuren, wit/groen/blauw.




En dit zijn mijn aankopen, een witte emaille bak. Deze zet ik nog even weg, volgend voorjaar zal ik deze met witte violen gaan vullen. Daarnaast een klein formaat broodtrommel. Deze zal een plaatsje krijgen op mijn side-table die ik momenteel aan het schuren/schilderen ben. (Meer info volgt in een later blogitem)


Nogmaals dit adres is echt een aanrader om een keer te bezoeken. Deze winkel heeft geen website, kijk voorafgaand aan je bezoek even naar de openingstijden, deze wisselen per seizoen/maand. (zie visitekaartje)

P.S. de foto's zijn niet van de kwaliteit die ik normaal toepas, de foto's zijn namelijk gemaakt met mijn kleine digitale camera.

Ik wens jullie allen een heel fijn weekend en voor diegene die maandag ook weer moeten werken, veel succes!


18 opmerkingen:

Unknown zei

Liebe Jeanette,
wow, was für Schätze!!! Da hätte ich auch das ein oder andere gefunden.
Am besten gefällt mir der Brotkasten auf dem letzten Bild! Steht auch ganz oben auf meiner Liste.
Hab noch einen schönen Abend.
Viele liebe Grüße
Tanja

Home and Lifestyle zei

Dat ziet er super uit zeg...en wat heb je mooie aankopen gedaan! Het is hier niet eens zo heel ver vandaan!!

Een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Stina zei

Oohhh wat veel zeg!!!! Daar heb je wel keus. Leuke aankopen heb je gedaan.

Succes met werken een maandag.

Liefs Stina

lia zei

Zo dat is even zoeken..... Maar in ieder geval niet met lege handen naar huis.
Leuk hoor,

fijn weekend, lia

Anoniem zei

Hoi hoi leuk je bezoekje aan mijn blog en je reactie,wat een gave winkel met een hoop prachtige spullen,ik ga dit adres zeker onthouden,ik vind je aankopen erg mooi en ben dol op witte spulletjes,je hebt er ook een volger bij,nog een fijn weekend,lieve groet Joke.

FEENRAUM zei

Liebe Jeanette,
vielen Dank für deinen lieben Kommentar zu meiner Verlosung!!! Ich freu mich sehr, dich so kennengelernt zu haben..... einen wunderschönen Blog hast du!!!!! Und deine Flohmarktschätze sind traumhaft!!!
Liebe Grüße und am Montag viel Spaß in der Arbeit
Silvia

Haikey love of living zei

Woh, je hebt leuke aankopen gedaan zeg!

Wat staan er trouwens veel spullen op dit adresje.

Beetje ver weg, maar je weet nooit ;-)

groetjes, Haikey

Corine(THUIS) zei

Leuk! Die broodtrommel heb ik ook (al jaren), leuk dat je dan tussen al dat spul die paar dingen vindt die je echt aanspreken hè?!
Groeten, Corine(THUIS)

faire un songe zei

Leuk...!! je bent goed geslaagd...!! Ik ben daar ook al eens geweest en er is zoveel te zien dat je echt moet zoeken.. ( ik zie dan door de bomen het bos niet meer) maar je hebt leuke dingen gevonden.
Groetjes Hetty

Claudia Leertouwer zei

Dat ziet er niet verkeerd uit!

Liefs Claudia

Bonjade zei

Wat een heerlijk snuffel adres....
Een adres om te onthouden....
Fijne week

Room Seventeen zei

Ha, ik ken deze brocantezaak, kwam er langs toen ik bij jou op bezoek was geweest (-:
Ben meteen gestopt om te kijken,en inderdaad héél veel brocante. Leuke aankopen heb je gedaan!
Groetjes hennie

SeelenSachen ♥ zei

Liebe Jeanette - das sind solche unglauglich schönen Schätze, die du da hast - ein Traum!

Liebe Grüße!
Nora

Yvonne zei

Volgens mij ben ik daar al vaak langs gekomen, zitten hun aan de grote weg door Voorst heen ? iets verder zit ook Rozemarijn ?? of zit ik nu fout
lijkt me een heel leuk adresje om eens te gaan kijken, zag er toen ook echte oude paspopjes voor zo'n raampje staan :-)
leuke blog heb je !! en je petroleumstel is ook leuk zeg, ik heb er afgelopen weekend op een kofferbakmarktje ook 1 gekocht, in petrolblauw, helemaal gaaf, maar weet niet of ik hem zelf houd of toch voor de verkoop :-)
groetjes en ik ga jou ook (achter)volgen hoor
Fijne dag!
Yvon

Anoniem zei

Leuk dat je even bij mij langs kwam. Natuurlijk ook hier even een kijkje nemen. Prachtige blog heb je.
Ooo wat lijkt me dat heerlijk om daar in die schuur eens te kunnen rondneuzen...ziet er uitnodigend uit..wie weet, zeker een adres om te onthouden.
Lieve groet Tilly.

le ciel flamand zei

Dit is het soort brocante adres dat wij ook zo graag bezoeken, je vindt er altijd wel iets. Jammer dat het zover is...
Groetjes, Annelies

Mayflower zei

Wat heb je een mooie spulletjes op de kop getikt. Dat witte emaille is helemaal geweldig en ook die koffers, dat zal straks heel mooi staan op je witte kast. Ik ben ook druk aan het schuren en schilderen geweest vandaag. Ik had nog een heel oud kastje staan dat moest worde opgeknapt, daar post ik later nog over. Ik ben benieuwd naar je side-table. Leuk hè al die meubeltjes opknappen, doe ik ook.
Viel het mee de eerste werkweek na de vakantie?
Fijne avond nog.
Lieve groet, Mea

Houseno37.de zei

Liebe Jeanette,
ein ganzes Flohmarkthaus - echt toll.
Da könnt ich mich stundenlang aufhalten und einkaufen.
Ganz liebe Grüße
Silke