zondag 10 oktober 2010

Kast en servies


Momenteel staan er geen kasten in mijn woonkamer. A.s. woensdag komt de nieuwe kast van de brocanterie en de vitrinekast is inmiddels naar de garage verhuisd om geschilderd te worden. Nu staat de inhoud van beide kasten in grote kratten opgestapeld in de woonkamer.(geen gezellige aanblik)

Ooit las ik in een Libelle dat een vitrinekast uitermate geschikt is om al je serviezen in te zetten. Dat heb ik dus ook gedaan. Bovenstaand servies heb ik toen ik thuiswoonde  voor mijn uitzet gespaard. Bij iedere 15 gulden die je aankocht bij de supermarkt kon je voor 2,95 een kopje/schotel etc. kopen. Deze aktie duurde een 3 tal maanden en tezamen met buurvrouwen/kennissen en mijn moeder heb ik het uiteindelijk tot een 12-delig servies opgespaard.

 In de vitrinekast staat ook het welbekende boerenbont. Dit heb ik gespaard kort nadat ik ben gaan samenwonen.



Het tweede (thee)servies dat ik heb, is van mijn schoonmoeder geweest. (zie de theepot in bovenstaande collage) Ik ben er dan ook erg zuinig op. Ik heb 6 kopjes, de theepot en het melkkannetje, jammer genoeg is het suikerpotje gesneuveld. Het servies is van Combina Serviezen, Bavaria 73. Ik heb geprobeerd het suikerpotje via internet te vinden maar kan het nog niet echt vinden. Kent iemand van jullie dit merk?


Het servies met de citroenen heb ik al eens voor mijn verjaardag gekregen.

Door een vriendin ben ik een liefhebster geworden van Emma Bridgewater, wat ik nu sinds een jaar of drie heb. Ik spaar alleen de mokjes.(mugs) anders krijg ik teveel serviezen. Deze serviesonderdelen worden met de hand beschilderd. Mocht je het leuk vinden kijk maar eens op haar website: http://www.emmabridgewater.co.uk/

Zo zit er achter ieder van mijn serviezen een verhaal. Ik kan niet wachten totdat ik deze weer in mijn wit geschilderde vitrinekast mag uitstallen.

Ik wens jullie allemaal een fijne zon(nige)dag en een fijne werkweek!






23 opmerkingen:

Unknown zei

een nieuwe kast!! Joepie, en dan meteen weer al je schatten herschikken!! Leuk man!!

Groetjes
Lynda

Home and Lifestyle zei

Wat heb jij veel servies!! Dan kun je inderdaad wel een paar kasten gebruiken waar je alles in uit kunt stallen! Ik ben benieuwd naar je nieuwe kast!!!!!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Bij Guusje Thuis zei

Wauw zulke mooie serviezen horen inderdaad in een mooie vitrinekast, waar ze kunnen "pronken".

Groetjes,
Colinda

Room Seventeen zei

Ja, het blijft leuk je servieskast indelen en stylen. Ooit heb ik eens een Russisch theeservies met een goudkleruig randje en blauwe en groene bloemen gekocht. Vond ik helemaal geweldig destijds, maar inmiddels staat het al weer jaren weg te stoffen op zolder. Het past niet meer bij mijn zwarte vitrinekast. Wit serviesgoed wel, dus dat verzamel ik nu. Wel zo handig, want de kast krijgt elke drie, vier jaar een ander kleurtje.
Groetjes Hennie

It's me zei

Heerlijk is dat !! ...alhoewel ik hier na de verhuizing wel kon janken....ik kreeg het niet goed in de kasten terug...zoveel servies zoveel stapelen.....echt te erg...maar nu het weer allemaal staat ben ik er weer superrr blij mee...alleen heb ik laatst een koffiepot gekocht.....duur !!!...zet ik hem in de kast proppen schuiven stapelen......wat zie ik !!! ....zuchttttt....staat ie er al........heb ik weer!! hahahhaah!! liefs fijne dag Ria...

't ouwe posthuys zei

leuke serviezen, heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn met een serviezentic. Een leuk gedekte tafel staat zo gezellig(wie weet letten ze dan minder op de kookkunst). Ben benieuwd hoe de serviezen in je nieuwe kast staan. hermina

Claudia Leertouwer zei

Als echte serviesfan genoten van je foto's maar Combina serviezen kende ik nog niet!

Liefs Claudia

lia zei

Oh daar ga je straks heel erg van genieten. Een kast die klaar is en dan met dat mooie servies erin.

groetjes Lia

Servies en Brocante zei

Halloo,
Wat een serviezen leuk hoor, als je een foto hebt van het suikerpotje wat je bedoeld zou je die willen sturen? Ik loop op veel plekken en kom vaak servies tegen wie weet?
Fijne week

Tierlantijn zei

Wat leuk om zo te verzamelen. Echt een sport om een servies compleet te krijgen!

Groetjes! Ilona

andrella zei

Liebe Jeannette,
ist das alles dein Geschirr? Na eigentlich kann Frau ja garnicht genug Geschirr haben!
Ich wünsch dir einen wunderschönen Tag und schick dir ganz liebe andrellagrüße

Yn'e Steeg zei

Passen al die prachtige serviezen straks wel in je kast?? hahaha
Erg mooi allemaal.

Groetjes uit Fryslan, Jantsje

Rozmeen zei

Wauw!! Mooie serviezen verzameling heb je en tja die moet je dan laten pronken in een vitrine kast. Terecht mooie aanwinsten. Geniet ervan!

Liefs en een fijne week,
Rozmeen

Bonjade zei

Wat een mooie collectie heb je zeg.
Zo heb je voor elke gelegenheid weer een ander servies, leuk zeg!
Fijne avond
liefs

Corine(THUIS) zei

Spannend! Morgen komt je nieuwe kast! Wat zul je blij zijn als de kratten weer uitgepakt zijn:)
Groeten, Corine(THUIS)

FEENRAUM zei

Liebe Jeanette,
oh ihr renoviert euer Wohnzimmer?? Schöööönnn! Ich bin schon auf Bilder und den geölten Boden gespannt:o)
Liebe Grüße
Silvia

basiclabelSweden zei

Dank je ik denk ik ga voor grijs nu de winter weer voor de deur staat hahaha... maar mijn muren hou ik wit hoor! Wat een boel serviesgoed heb je, prachtig, gebruik je ze ook allemaal!

Kijk uit naar je nieuwe kast :)

liefs

Haikey love of living zei

Mooie serviezen horen in een mooie kast ;-)

Fijne zondag!!

Ben wel erg benieuwd hoe de krans staat..

groetjes, Haikey

G-STYLE zei

Hallo Jeanette, gelukkig ik kan een reactie plaatsen.........
Wat leuk dat je het even noemt, ik was al wel benieuwd hoor naar waar het kannetje nu staat hoor.
Ook ben ik benieuwd naar je nieuwe kast, snel laten zien he.......
fijne week , lieve groet Gea

oma leentje zei

Hoi hoi ik doe het maar even hier... Die El Rastro markt viel heel erg tegen. Vreselijk druk en geen brocante te bekennen. Heel veelkleding meuk. ik raad je de Mercato aan . Heerlijk snoepen is het daar. Wij wilde ook naar het paleis maar daar stond een rij voor dat duurde uren.. Daar hadden we geen zin in. Dus hebben een paar musea aangedaan. Hou je van modere kunst dan is dat Thyssen-bornemisza echt super. En gewoon lopen door de stad is al een feestje en de winkels zijn soms wel tussen de middag dicht maar daar in tegen zijn ze toto laat soms zelfs tot half tien in de avond open. Meid geniet het is een super stad . Heel anders dan de meeste grote steden... Het deed soms zelfs een beetje NY achtig aan.Lijkt niet op Barcelona . Nee deze stad staat voorlopig bij mij op nr 2. Nr 1 is voor mij nog steeds Venetié. We zijn echte stadvakantie gangers. We hebben het bootje voor de natuur maar vakanties houden we het liefst in de stad. En nu ga ik ff blogs lezen want dat schiet er bij in ........ na zo'n heerlijke week. O wat zal je het leuk hebben. GENIET. Liefs Leni

ANETTESHUS.COM zei

Hi, Jeanette!

To copy my photo ...
1. Click FIRST at the photo (in this post: http://www.anetteshus.com/2010/10/jubileumsgiveaway.html)
2. THEN copy

xx
ANETTE:)

Anoniem zei

Hallo,

Combina serviezen zijn volgens mij gemaakt door Bavaria. Je kunt bijv. op Marktplaats zowel op Combina als op Bavaria zoeken.
Succes.

Groeten,
Dorien

Irma zei

Heej Jeanette,

dank je wel voor je gezellige reactie op mijn post en ik zou ik niet zijn als ik niet even heeeel nieuwewsgierig(want dat ben ik bloos bloos) zou kijken wie er achter dat gezellige berichtje zat en wauw gelijk met mijn neus in de boter ik ben zooooo gek op servies en je kast dat gaat zeker mooi worden en als alles weer staat een kop koffie of wijnntje;-)) erbij en er naar blijven kijken, oh ja en foto's natuurlijk voor ons hihi.

groetjes irma ps ik ben je nieuwe "stalker"